Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de organisatie;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of organisatie in staat stelt om informatie op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de organisatie ter beschikking stelt;
Organisatie: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en organisatie gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de organisatie
Wereldburgerschap Community / Social Innovation Works Adres op aanvraag E-mail: info@10keermeergeschiedenis.nl KVK: 94813647
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de organisatie en op elke overeenkomst op afstand tussen organisatie en consument.
Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg beschikbaar gesteld.
Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De organisatie is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
Alle afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod.
Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de organisatie onverwijld langs elektronische weg de ontvangst.
De organisatie kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Bij levering van diensten:
De consument heeft de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de organisatie dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetalen.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De organisatie kan het herroepingsrecht uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten die door de organisatie tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.
Artikel 9 – De prijs
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
De organisatie staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid.
Een door de organisatie verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten die de consument op grond van de overeenkomst kan doen gelden.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
De organisatie zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, te allen tijde opzeggen.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, kan te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur worden opgezegd.
Verlenging:
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
Artikel 13 – Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de organisatie te melden.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de organisatie, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
De organisatie beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de organisatie, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Bij de organisatie ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de organisatie binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Een klacht schort de verplichtingen van de organisatie niet op, tenzij de organisatie schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de organisatie, zal de organisatie naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de organisatie en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.